Dla najmłodszych sukcesorów.
Pierwsze kroki w biznesie i rodzinie biznesowej. Życiowe decyzje.
Chroń dziedzictwo swojej rodziny biznesowej!
Dziedzictwo rodziny biznesowej jako fundament międzypokoleniowej wizjiMądry wspólny czas, ważne pytania, prawdziwe historie i najdoskonalsze lekcje życia, które wybrzmią już nadchodzącej wiosny – do międzygeneracyjnego spotkania zaprosiliśmy trzy pokolenia właścicieli firm. Bo czy jest coś piękniejszego niż pokolenia uczące się od siebie wzajemnie, jak mimo dzielących je różnic wspólnie dbać o rodzinne dziedzictwo?
Zarezerwuj termin!
Doradca ds. strategii i sukcesji w firmach rodzinnych. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym oraz strategiach rozwoju dla przedsiębiorstw, jak również w strategiach sukcesyjnych oraz coachingu. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego – centrum usług dla rodzin biznesowych i firm rodzinnych.
Lider Merytoryczny oraz Ekspert ds. Metodologii Wsparcia Procesu Sukcesji we współfinansowanym ze środków unijnych projekcie „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”.
Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych z siedzibą w Berlinie. Akredytowany partner PARP. Członek Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (numer członkowski 77). Szkoleniowiec i doradca w projekcie Firmy Rodzinne oraz Firmy Rodzinne 2 realizowanym przez Inicjatywę Firm Rodzinnych oraz PARP, trener i doradca projektów Planowanie Strategiczne oraz Instrument Szybkiego Reagowania na zlecenie WYG Consulting, trener programu sukcesyjnego Business Transfer Programme, trener i doradca w projekcie Moje Apteki – Misja i Biznes. Członek International Family Enterprise Research Academy IFERA.
Specjalizuje się w projektowaniu usług (service design) oraz wdrażaniu innowacji wspierających procesy strategiczne i międzypokoleniowe w firmach rodzinnych. Doświadczona facylitatorka, trenerka metodyki design thinking oraz service design, prowadzi liczne procesy i sprinty strategiczne oraz sesje kreatywne z udziałem właścicieli oraz zespołów firm rodzinnych. Projektuje i adaptuje narzędzia projektowe odpowiadające na konkretne potrzeby organizacji, w tym: mapy interesariuszy, badania użytkowników, tworzenie person, user journey, service blueprint, Business Model Canvas. Łączy wiedzę o użytkownikach z celami biznesowymi, wspierając firmy w budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez innowacje oparte na realnych potrzebach.
Absolwentka kierunku MA Service Experience Design and Innovation na University of the Arts London oraz Zarządzania Przedsiębiorstwem na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Ukończyła Program Menedżerski Akademia Sukcesora w 2019 roku. Certyfikowany Agile Project Manager, stale rozwija kompetencje w obszarach User Experience oraz UX Design.
Autorka licznych artykułów o tematyce przedsiębiorczości rodzinnej. Od wielu lat jest prowadzącą Kongresu NEXT Generation – wydarzenia skierowanego do młodego pokolenia firm rodzinnych. Wykłada na uczelniach wyższych w Polsce tematy związane z projektowaniem innowacji i przedsiębiorczością rodzinną.
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych.
Ekspert Unii Europejskiej, PARP oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego.
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej oraz Visiting Professor Lethbridge University w Kanadzie. Członek międzynarodowej organizacji IFERA (International Family Enterprises Research Academy) zrzeszającej badaczy i przedsiębiorstwa rodzinne z całego świata, The European Council for Small Business and Entrepreneurship (ECSB) oraz organizacji Vital Voices.
Obszary:
Finansista z wykształcenia, wieloletni praktyk controllingu i manager. Przez prawie 25 lat związany z największym prywatnym pracodawcą w Poznaniu i Wielkopolsce, Firmą Volkswagen Poznań sp. z o.o., w tym przez 8 lat w funkcji członka zarządu ds. finansowych, organizacji i IT (ponad 10 tys. pracowników, 12 mld zł inwestycji od 1993 roku, 18 mld zł obrotu rocznie). Lider wielu innowacyjnych projektów w zakresie przyszłościowych rozwiązań mobilności oraz nowych metod pracy dających satysfakcję pracownikom i wysoce efektywne rozwiązania organizacji. Zwolennik łączenia tradycyjnych rozwiązań organizacyjnych z kreatywnością design thinking, sprawnością metod zwinnych, czy skutecznością scruma poza IT. Mentor talentów, coach dla przyszłych managerów. Mentor finansowy w indywidualnym programie akceleracyjnym dedykowanym polskim startupom technologicznym. Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego, doradca Biznesu.
Doradca dla wielu polskich przedsiębiorców w zakresie tworzenia i rozwijania firm rodzinnych (budowanie zasad ładu rodzinnego w tym konstytucje rodzinne, zarządzanie i ochrona majątku prywatnego). Specjalista w projektach związanych z planowaniem sukcesji i planowaniem spadkobrania.
Jest doradcą oraz negocjatorem dla polskich przedsiębiorców oraz inwestorów zagranicznych przy transakcjach nabycia oraz zbycia przedsiębiorstw. Jest także specjalistą w dziedzinie prawa spółek, w tym funkcjonowania organów władz oraz odpowiedzialności zarządu i rady nadzorczej w spółkach prawa handlowego. Wspiera zagraniczne podmioty przy projektach typu joint venture oraz bezpośrednich inwestycjach w Polsce. Specjalizuje się w doradztwie dla firm z sektora FMCG, a także sektora opakowań, motoryzacyjnego, farmaceutycznego i innych. Posiada także szczególne doświadczenie w doradztwie dla inwestorów amerykańskich, brytyjskich, niemieckich, szwedzkich i fińskich.
Jest prelegentem na wielu konferencjach i seminariach, a także współautorem publikacji „Narodziny Firmy Rodzinnej” oraz wielu innych publikacji w tym zakresie.
Ekspert ds. rozwoju kompetencji sukcesorskich i storytellingu. Opiekun programu Managerskiego Akademia Sukcesora. Project Manager z kilkuletnim doświadczeniem dziennikarskim, redaktorskim i wydawniczym. Ukończyła studia z zarządzania komunikacją w biznesie i dziennikarstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Autorka artykułów i wywiadów, redaktor wydań magazynów specjalistycznych. Organizatorka kongresów, szkoleń i kursów branżowych. W Instytucie Biznesu Rodzinnego koordynator projektów szkoleniowych i warsztatowych, opiekun programu Akademia Sukcesora.
Paulina i Mateusz to duet, który łączy praktyczną wiedzę z obszaru zarządzania, przywództwa i marketingu z osobistym doświadczeniem prowadzenia wieloosobowej organizacji. Przez kilkanaście lat współtworzyli i zarządzali rodzinną firmą handlową o obrotach przekraczających 150 mln zł rocznie, odpowiadając za rozwój strategii, struktury zespołów, wyniki sprzedażowe i kulturę organizacyjną. Ich podejście ukształtowała realna odpowiedzialność za decyzje biznesowe, także te podejmowane w warunkach kryzysu, zmian pokoleniowych i dynamicznego wzrostu.
Dziś, jako założyciele marki Creative Brand, pomagają liderom firm – zwłaszcza z sektora MŚP i biznesów rodzinnych – rozwijać nowoczesne kompetencje przywódcze, projektować skuteczne struktury zespołowe i wdrażać strategie, które przekładają się na realne rezultaty. Ich kluczowy program, Transformacja Lidera™, to unikatowy proces edukacyjno-mentoringowy dla osób, które awansowały do roli menedżera lub chcą się do niej przygotować, bez utartych korporacyjnych schematów, za to z praktycznymi narzędziami, natychmiastowym wdrożeniem i wsparciem społeczności liderów.
W pracy z klientami stawiają na konkret, transparentność i partnerską relację. Pomagają nowym liderom przejść od frustracji, nadmiernego obciążenia i mikrozarządzania do skutecznego i świadomego zarządzania zespołem, który działa samodzielnie, z zaangażowaniem oraz odpowiedzialnością.
Mocną stroną Pauliny i Mateusza jest również umiejętność przekładania strategii na działania, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kampanii marketingowych po stronie klienta, rozumieją, co naprawdę wpływa na wyniki biznesowe i jak unikać błędnych inwestycji. Dziś wspierają zarówno liderów wewnętrznych struktur, jak i sukcesorów w firmach rodzinnych, którzy przejmują odpowiedzialność za dalszy rozwój przedsiębiorstw z tradycją.
Ich podejście to połączenie merytoryki, empatii i odwagi do kwestionowania status quo.
Paulina i Mateusz to duet, który łączy praktyczną wiedzę z obszaru zarządzania, przywództwa i marketingu z osobistym doświadczeniem prowadzenia wieloosobowej organizacji. Przez kilkanaście lat współtworzyli i zarządzali rodzinną firmą handlową o obrotach przekraczających 150 mln zł rocznie, odpowiadając za rozwój strategii, struktury zespołów, wyniki sprzedażowe i kulturę organizacyjną. Ich podejście ukształtowała realna odpowiedzialność za decyzje biznesowe, także te podejmowane w warunkach kryzysu, zmian pokoleniowych i dynamicznego wzrostu.
Dziś, jako założyciele marki Creative Brand, pomagają liderom firm – zwłaszcza z sektora MŚP i biznesów rodzinnych – rozwijać nowoczesne kompetencje przywódcze, projektować skuteczne struktury zespołowe i wdrażać strategie, które przekładają się na realne rezultaty. Ich kluczowy program, Transformacja Lidera™, to unikatowy proces edukacyjno-mentoringowy dla osób, które awansowały do roli menedżera lub chcą się do niej przygotować, bez utartych korporacyjnych schematów, za to z praktycznymi narzędziami, natychmiastowym wdrożeniem i wsparciem społeczności liderów.
W pracy z klientami stawiają na konkret, transparentność i partnerską relację. Pomagają nowym liderom przejść od frustracji, nadmiernego obciążenia i mikrozarządzania do skutecznego i świadomego zarządzania zespołem, który działa samodzielnie, z zaangażowaniem oraz odpowiedzialnością.
Mocną stroną Pauliny i Mateusza jest również umiejętność przekładania strategii na działania, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kampanii marketingowych po stronie klienta, rozumieją, co naprawdę wpływa na wyniki biznesowe i jak unikać błędnych inwestycji. Dziś wspierają zarówno liderów wewnętrznych struktur, jak i sukcesorów w firmach rodzinnych, którzy przejmują odpowiedzialność za dalszy rozwój przedsiębiorstw z tradycją.
Ich podejście to połączenie merytoryki, empatii i odwagi do kwestionowania status quo.
Jako prezes firmy Andre Abrasive Articles koncentruje się na ekspansji zagranicznej, automatyzacji, cyfryzacji oraz rozwoju nowoczesnej organizacji w sektorze narzędzi ściernych.
Jeżeli tak – zachęcamy do udziału w XII Międzynarodowym Kongresie Rodzin Biznesowych 4 GENERATIONS: to tu spotkasz przedsiębiorców o historii podobnej do Twojej!Tu znajdziesz się w środowisku otwartym na dzielenie się – nie tylko sukcesami, ale też porażkami. Nie tylko tym, co piękne, ale też tym, co trudne!
Wszystkich tych, którzy myślą o swoich biznesach kilka pokoleń w przód, zapraszamy do zapisów na Kongres – widzimy się 13 października 2025 roku w Warszawie.
Dla najmłodszych sukcesorów.
Pierwsze kroki w biznesie i rodzinie biznesowej. Życiowe decyzje.
Dla rodzin biznesowych i firm rodzinnych.
Family office. Sukcesja. Ład rodziny. Strategia
Dla sukcesorów.
Wiedza z zarządzania przedsiębiorstwem, praktyka, indywidualny rozwój.