Festiwal Rodzin Biznesowych

Chroń dziedzictwo swojej rodziny biznesowej!

  • 19 maja 2025 – Festiwal Rodzin Biznesowych
  • 13 października 2025 – Międzynarodowy Kongres Rodzin Biznesowych 4 GENERATIONS
Festiwal Rodzin Biznesowych – 19 maja 2025
Zamek Topacz**** (okolice Wrocławia)

Dziedzictwo rodziny biznesowej jako fundament międzypokoleniowej wizjiMądry wspólny czas, ważne pytania, prawdziwe historie i najdoskonalsze lekcje życia, które wybrzmią już nadchodzącej wiosny – do międzygeneracyjnego spotkania zaprosiliśmy trzy pokolenia właścicieli firm. Bo czy jest coś piękniejszego niż pokolenia uczące się od siebie wzajemnie, jak mimo dzielących je różnic wspólnie dbać o rodzinne dziedzictwo?

Zarezerwuj termin!

Trzecie spotkanie w ramach Festiwalu Rodzin Biznesowych - maj 2024
Prelegenci

Doradca ds. strategii i sukcesji w firmach rodzinnych. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym oraz strategiach rozwoju dla przedsiębiorstw, jak również w strategiach sukcesyjnych oraz coachingu. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego – centrum usług dla rodzin biznesowych i firm rodzinnych.

Lider Merytoryczny oraz Ekspert ds. Metodologii Wsparcia Procesu Sukcesji we współfinansowanym ze środków unijnych projekcie „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”.

Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych z siedzibą w Berlinie. Akredytowany partner PARP. Członek Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (numer członkowski 77). Szkoleniowiec i doradca w projekcie Firmy Rodzinne oraz Firmy Rodzinne 2 realizowanym przez Inicjatywę Firm Rodzinnych oraz PARP, trener i doradca projektów Planowanie Strategiczne oraz Instrument Szybkiego Reagowania na zlecenie WYG Consulting, trener programu sukcesyjnego Business Transfer Programme, trener i doradca w projekcie Moje Apteki – Misja i Biznes. Członek International Family Enterprise Research Academy IFERA.

Specjalizuje się w projektowaniu usług (service design) oraz wdrażaniu innowacji wspierających procesy strategiczne i międzypokoleniowe w firmach rodzinnych. Doświadczona facylitatorka, trenerka metodyki design thinking oraz service design, prowadzi liczne procesy i sprinty strategiczne oraz sesje kreatywne z udziałem właścicieli oraz zespołów firm rodzinnych. Projektuje i adaptuje narzędzia projektowe odpowiadające na konkretne potrzeby organizacji, w tym: mapy interesariuszy, badania użytkowników, tworzenie person, user journey, service blueprint, Business Model Canvas. Łączy wiedzę o użytkownikach z celami biznesowymi, wspierając firmy w budowaniu przewagi konkurencyjnej poprzez innowacje oparte na realnych potrzebach.

Absolwentka kierunku MA Service Experience Design and Innovation na University of the Arts London oraz Zarządzania Przedsiębiorstwem na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Ukończyła Program Menedżerski Akademia Sukcesora w 2019 roku. Certyfikowany Agile Project Manager, stale rozwija kompetencje w obszarach User Experience oraz UX Design.

Autorka licznych artykułów o tematyce przedsiębiorczości rodzinnej. Od wielu lat jest prowadzącą Kongresu NEXT Generation – wydarzenia skierowanego do młodego pokolenia firm rodzinnych. Wykłada na uczelniach wyższych w Polsce tematy związane z projektowaniem innowacji i przedsiębiorczością rodzinną.

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych.
Ekspert Unii Europejskiej, PARP oraz Instytutu Biznesu Rodzinnego. 
Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Uniwersytetu A. Mickiewicza w Poznaniu, Wyższej Szkoły Bankowej oraz Visiting Professor Lethbridge University w Kanadzie. Członek międzynarodowej organizacji IFERA (International Family Enterprises Research Academy) zrzeszającej badaczy i przedsiębiorstwa rodzinne z całego świata, The European Council for Small Business and Entrepreneurship (ECSB) oraz organizacji Vital Voices.

Obszary:

  • Ekspansja zagraniczna – zarządzanie międzynarodowe
  • Projektowanie innowacyjnych modeli biznesowych związanych z ekspansją zagraniczną
  • Analiza potencjału internacjonalizacji przedsiębiorstwa
  • Projektowanie procesów w przedsiębiorstwach

Finansista z wykształcenia, wieloletni praktyk controllingu i manager. Przez prawie 25 lat związany z największym prywatnym pracodawcą w Poznaniu i Wielkopolsce, Firmą Volkswagen Poznań sp. z o.o., w tym przez 8 lat w funkcji członka zarządu ds. finansowych, organizacji i IT (ponad 10 tys. pracowników, 12 mld zł inwestycji od 1993 roku, 18 mld zł obrotu rocznie). Lider wielu innowacyjnych projektów w zakresie przyszłościowych rozwiązań mobilności oraz nowych metod pracy dających satysfakcję pracownikom i wysoce efektywne rozwiązania organizacji. Zwolennik łączenia tradycyjnych rozwiązań organizacyjnych z kreatywnością design thinking, sprawnością metod zwinnych, czy skutecznością scruma poza IT. Mentor talentów, coach dla przyszłych managerów. Mentor finansowy w indywidualnym programie akceleracyjnym dedykowanym polskim startupom technologicznym. Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego, doradca Biznesu.

Doradca dla wielu polskich przedsiębiorców w zakresie tworzenia i rozwijania firm rodzinnych (budowanie zasad ładu rodzinnego w tym konstytucje rodzinne, zarządzanie i ochrona majątku prywatnego). Specjalista w projektach związanych z planowaniem sukcesji i planowaniem spadkobrania.

Jest doradcą oraz negocjatorem dla polskich przedsiębiorców oraz inwestorów zagranicznych przy transakcjach nabycia oraz zbycia przedsiębiorstw. Jest także specjalistą w dziedzinie prawa spółek, w tym funkcjonowania organów władz oraz odpowiedzialności zarządu i rady nadzorczej w spółkach prawa handlowego. Wspiera zagraniczne podmioty przy projektach typu joint venture oraz bezpośrednich inwestycjach w Polsce. Specjalizuje się w doradztwie dla firm z sektora FMCG, a także sektora opakowań, motoryzacyjnego, farmaceutycznego i innych. Posiada także szczególne doświadczenie w doradztwie dla inwestorów amerykańskich, brytyjskich, niemieckich, szwedzkich i fińskich.

Jest prelegentem na wielu konferencjach i seminariach, a także współautorem publikacji „Narodziny Firmy Rodzinnej” oraz wielu innych publikacji w tym zakresie.

Ekspert ds. rozwoju kompetencji sukcesorskich i storytellingu. Opiekun programu Managerskiego Akademia Sukcesora. Project Manager z kilkuletnim doświadczeniem dziennikarskim, redaktorskim i wydawniczym. Ukończyła studia z zarządzania komunikacją w biznesie i dziennikarstwa na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Autorka artykułów i wywiadów, redaktor wydań magazynów specjalistycznych. Organizatorka kongresów, szkoleń i kursów branżowych. W Instytucie Biznesu Rodzinnego koordynator projektów szkoleniowych i warsztatowych, opiekun programu Akademia Sukcesora.

Paulina i Mateusz to duet, który łączy praktyczną wiedzę z obszaru zarządzania, przywództwa i marketingu z osobistym doświadczeniem prowadzenia wieloosobowej organizacji. Przez kilkanaście lat współtworzyli i zarządzali rodzinną firmą handlową o obrotach przekraczających 150 mln zł rocznie, odpowiadając za rozwój strategii, struktury zespołów, wyniki sprzedażowe i kulturę organizacyjną. Ich podejście ukształtowała realna odpowiedzialność za decyzje biznesowe, także te podejmowane w warunkach kryzysu, zmian pokoleniowych i dynamicznego wzrostu.

Dziś, jako założyciele marki Creative Brand, pomagają liderom firm – zwłaszcza z sektora MŚP i biznesów rodzinnych – rozwijać nowoczesne kompetencje przywódcze, projektować skuteczne struktury zespołowe i wdrażać strategie, które przekładają się na realne rezultaty. Ich kluczowy program, Transformacja Lidera™, to unikatowy proces edukacyjno-mentoringowy dla osób, które awansowały do roli menedżera lub chcą się do niej przygotować, bez utartych korporacyjnych schematów, za to z praktycznymi narzędziami, natychmiastowym wdrożeniem i wsparciem społeczności liderów.

W pracy z klientami stawiają na konkret, transparentność i partnerską relację. Pomagają nowym liderom przejść od frustracji, nadmiernego obciążenia i mikrozarządzania do skutecznego i świadomego zarządzania zespołem, który działa samodzielnie, z zaangażowaniem oraz odpowiedzialnością.

Mocną stroną Pauliny i Mateusza jest również umiejętność przekładania strategii na działania, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kampanii marketingowych po stronie klienta, rozumieją, co naprawdę wpływa na wyniki biznesowe i jak unikać błędnych inwestycji. Dziś wspierają zarówno liderów wewnętrznych struktur, jak i sukcesorów w firmach rodzinnych, którzy przejmują odpowiedzialność za dalszy rozwój przedsiębiorstw z tradycją.

Ich podejście to połączenie merytoryki, empatii i odwagi do kwestionowania status quo.

Paulina i Mateusz to duet, który łączy praktyczną wiedzę z obszaru zarządzania, przywództwa i marketingu z osobistym doświadczeniem prowadzenia wieloosobowej organizacji. Przez kilkanaście lat współtworzyli i zarządzali rodzinną firmą handlową o obrotach przekraczających 150 mln zł rocznie, odpowiadając za rozwój strategii, struktury zespołów, wyniki sprzedażowe i kulturę organizacyjną. Ich podejście ukształtowała realna odpowiedzialność za decyzje biznesowe, także te podejmowane w warunkach kryzysu, zmian pokoleniowych i dynamicznego wzrostu.

Dziś, jako założyciele marki Creative Brand, pomagają liderom firm – zwłaszcza z sektora MŚP i biznesów rodzinnych – rozwijać nowoczesne kompetencje przywódcze, projektować skuteczne struktury zespołowe i wdrażać strategie, które przekładają się na realne rezultaty. Ich kluczowy program, Transformacja Lidera™, to unikatowy proces edukacyjno-mentoringowy dla osób, które awansowały do roli menedżera lub chcą się do niej przygotować, bez utartych korporacyjnych schematów, za to z praktycznymi narzędziami, natychmiastowym wdrożeniem i wsparciem społeczności liderów.

W pracy z klientami stawiają na konkret, transparentność i partnerską relację. Pomagają nowym liderom przejść od frustracji, nadmiernego obciążenia i mikrozarządzania do skutecznego i świadomego zarządzania zespołem, który działa samodzielnie, z zaangażowaniem oraz odpowiedzialnością.

Mocną stroną Pauliny i Mateusza jest również umiejętność przekładania strategii na działania, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu kampanii marketingowych po stronie klienta, rozumieją, co naprawdę wpływa na wyniki biznesowe i jak unikać błędnych inwestycji. Dziś wspierają zarówno liderów wewnętrznych struktur, jak i sukcesorów w firmach rodzinnych, którzy przejmują odpowiedzialność za dalszy rozwój przedsiębiorstw z tradycją.

Ich podejście to połączenie merytoryki, empatii i odwagi do kwestionowania status quo.

Jako prezes firmy Andre Abrasive Articles koncentruje się na ekspansji zagranicznej, automatyzacji, cyfryzacji oraz rozwoju nowoczesnej organizacji w sektorze narzędzi ściernych.

PARTNER TEMATYCZNY
Logo DZP
4 GENERATIONS: Międzynarodowy Kongres Rodzin Biznesowych – 13 PAŹDZIERNIKA 2025
Warszawa
  • Czy Ty i Twoja Rodzina także zmagacie się z dobrym i odpowiedzialnym zaplanowaniem procesu sukcesji?
  • Czy Ty i Twoja Rodzina także zastanawiacie się, co będzie sprawiedliwe, co będzie dobre dla każdego z Twoich dzieci, Twoich wnuków
  • Czy Ty i Twoja Rodzina także rozważacie, jak zabezpieczyć majątek dla przyszłych pokoleń? Myślicie o fundacji rodzinnej? O family office? Rozwijacie swoją firmę rodzinną w kierunku RODZINY BIZNESOWEJ – rodziny przedsiębiorców, która zarządza więcej niż jednym biznesem z jednej branży?
  • Czy Ty i Twoja Rodzina także myślicie o zmianie branży czy sprzedaży firmy – w co zainwestować uzyskany kapitał?
  • Czy w Tobie i Twojej Rodzinie te trudne decyzje także powodują ogrom emocji, ogrom dyskusji, a czasem kłótni?

Jeżeli tak – zachęcamy do udziału w XII Międzynarodowym Kongresie Rodzin Biznesowych 4 GENERATIONS: to tu spotkasz przedsiębiorców o historii podobnej do Twojej!Tu znajdziesz się w środowisku otwartym na dzielenie się – nie tylko sukcesami, ale też porażkami. Nie tylko tym, co piękne, ale też tym, co trudne!

Wszystkich tych, którzy myślą o swoich biznesach kilka pokoleń w przód, zapraszamy do zapisów na Kongres – widzimy się 13 października 2025 roku w Warszawie.

Zarejestruj swoją obecność na wydarzeniu

Dane do faktury:

Wybierz, ile osób chcesz zgłosić:

Liczba dorosłych i młodzieży w wieku powyżej 15 lat:Cena za osobę: PLN netto

Dorosły #1:

Liczba dzieci w wieku 5-10:Cena za osobę: PLN netto

Brak możliwości zarejestrowania dziecka i młodzieży na 10 dni przed wydarzeniem

Dziecko #1:

Liczba młodzieży w wieku 11-15:Cena za osobę: PLN netto

Brak możliwości zarejestrowania dziecka i młodzieży na 10 dni przed wydarzeniem

Młodzież #1:

Pozostałe informacje:

Po weryfikacji otrzymasz pro formę z obniżoną kwotą
* - pola obowiązkowe
Chcesz poznać szczegóły wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń do nas +48 732 777 135

Sprawdź wydarzenia IBR
Sprawdź wydarzenia IBR
Future 2100 – program dla młodzieży

Dla najmłodszych sukcesorów.

Pierwsze kroki w biznesie i rodzinie biznesowej. Życiowe decyzje.

Sprawdź
Kongres 4 GENERATIONS

Dla rodzin biznesowych i firm rodzinnych.

Family office. Sukcesja. Ład rodziny. Strategia

Sprawdź
Akademia Sukcesora

Dla sukcesorów.

Wiedza z zarządzania przedsiębiorstwem, praktyka, indywidualny rozwój.

Sprawdź