Festiwal Rodzin Biznesowych

Wybierz swoje wydarzenie!

Spotkanie Rodzin Biznesowych 17-18 maja
Zamek Topacz**** (okolice Wrocławia)
Mądry wspólny czas, ważne pytania, prawdziwe historie i najdoskonalsze lekcje życia, które wybrzmią już nadchodzącej wiosny - w nowej formule do międzygeneracyjnego spotkania zaprosiliśmy trzy pokolenia właścicieli firm. Bo czy jest coś piękniejszego niż pokolenia uczące się od siebie wzajemnie, jak mimo dzielących je różnic wspólnie dbać o rodzinne dziedzictwo? Jak otwierając pierwsze spotkanie w ramach Festiwalu udowadniała dr Adrianna Lewandowska – Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, utrzymanie firmy rodzinnej przy życiu to prawdopodobnie najtrudniejsza praca na świecie.
Prelegenci

Doradca ds. strategii i sukcesji w firmach rodzinnych. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym oraz strategiach rozwoju dla przedsiębiorstw, jak również w strategiach sukcesyjnych oraz coachingu. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego – centrum usług dla rodzin biznesowych i firm rodzinnych.

Lider Merytoryczny oraz Ekspert ds. Metodologii Wsparcia Procesu Sukcesji we współfinansowanym ze środków unijnych projekcie „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”.

Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych z siedzibą w Berlinie. Akredytowany partner PARP. Członek Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (numer członkowski 77). Szkoleniowiec i doradca w projekcie Firmy Rodzinne oraz Firmy Rodzinne 2 realizowanym przez Inicjatywę Firm Rodzinnych oraz PARP, trener i doradca projektów Planowanie Strategiczne oraz Instrument Szybkiego Reagowania na zlecenie WYG Consulting, trener programu sukcesyjnego Business Transfer Programme, trener i doradca w projekcie Moje Apteki – Misja i Biznes. Członek International Family Enterprise Research Academy IFERA.

Finansista z wykształcenia, wieloletni praktyk controllingu i manager. Przez prawie 25 lat związany z największym prywatnym pracodawcą w Poznaniu i Wielkopolsce, Firmą Volkswagen Poznań sp. z o.o., w tym przez 8 lat w funkcji członka zarządu ds. finansowych, organizacji i IT (ponad 10 tys. pracowników, 12 mld zł inwestycji od 1993 roku, 18 mld zł obrotu rocznie). Lider wielu innowacyjnych projektów w zakresie przyszłościowych rozwiązań mobilności oraz nowych metod pracy dających satysfakcję pracownikom i wysoce efektywne rozwiązania organizacji. Zwolennik łączenia tradycyjnych rozwiązań organizacyjnych z kreatywnością design thinking, sprawnością metod zwinnych, czy skutecznością scruma poza IT. Mentor talentów, coach dla przyszłych managerów. Mentor finansowy w indywidualnym programie akceleracyjnym dedykowanym polskim startupom technologicznym. Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego, doradca Biznesu.

Mówca biznesowy, doradca, mentor. Absolwent Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, radca prawny. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi organizacjami biznesowymi. Były Prezes Zarządu Skanska w Polsce, Prezes Zarządu Skanska Czechy i Słowacja, jako pierwszy i jedyny Polak V-ce Prezes Zarządu Światowego Skanska z siedzibą w Sztokholmie – jednej z największych Firm budowlano-deweloperskich na Świecie. Rok 2016 zakończenie kariery zawodowej. Aktualnie – Przewodniczący Rady Nadzorczej Ośrodka Profilaktykii Epidemiologii Nowotworów w Poznaniu, członek Rady Nadzorczej Duda Cars Mercedes Benz, członek Consilium przy Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego, Przewodniczący Rady Programowej Instytutu Lingwistyki Stosowanej PWSZ w Lesznie, wykładowca MBA, członek Rady Instytutu Humanites w Warszawie.

Leszek Kaszuba jest związany z izbą leszczyńską od ponad 25 lat, a od 13 lat pełni funkcję Wiceprezesa. Jest jednym z inicjatorów i założycieli samorządu gospodarczego (Leszczyńskiej Izby Gospodarczej). Aktywny działacz gospodarczy i społeczny. Radny Miasta Leszna w latach 1990-1994.

W latach 2009-2010 przewodniczył Lokalnej Grupie Wsparcia przy realizacji projektu RUnUP – Rola szkół wyższych w rozwoju gospodarczym miast w ramach program URBACT II (Partnerzy projektu skupili się na utworzeniu silnej struktury tzw. „potrójnej spirali” , czyli szkoły wyższe – przedsiębiorcy – administracja, co miało doprowadzić do wykorzystania istniejącej wiedzy i kompetencji lokalnych szkół wyższych jako instrumentu wsparcia miejscowego rozwoju gospodarczego. Współpraca na tym poziomie doprowadziła do utworzenia studiów dualnych w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Lesznie.

Członek Rady Biznesu i koordynator Regionalnego Forum ds. Kształcenia i Gospodarki. Wiceprzewodniczący Wielkopolskiej Rady 30.

Przez 14 lat związany z międzynarodowym przedsiębiorstwem budowlanym Skanska, a obecnie Prezes firmy Jamalex Sp. z o.o.

Jamalex jest firmą rodzinną, więcej o firmie na: https://www.jamalex.pl/

Przedsiębiorca i praktyk Analizy Transakcyjnej w organizacji, w kontrakcie CTA-O, team coach, członek PTAT.
Przez 18 lat rozwijał firmę rodzinną w czwartym pokoleniu. Kreuje i towarzyszy w zmianie z mikro do średniej organizacji, z challengera do lidera branży konstrukcji drewnianych.

W roli V-prezesa zarządu odpowiadał za marketing, innowacje w obszarze organizacji produktu i ludzi, budując przewagę na rynku.
Dzięki łączeniu perspektywy i doświadczeń przedsiębiorcy z wiedzą z obszaru psychologii w biznesie widzi organizację jako system z powtarzającymi się wzorcami.
Towarzyszy liderom i sukcesorom w budowaniu własnej pozycji i świadomemu przewodzeniu w kolejnych pokoleniach. Wspiera zespoły w zmianie oraz budowie efektywnej współpracy.

Wierzy, że świadomi i dojrzali liderzy kształtują zdrowe organizacje i w konsekwencji lepsze społeczeństwo.

Taka praca ma dla niego sens.

Propagator idei smart building oraz well-being, mówca, trendsetter. Pomysłodawca realizacji showroomu – Smart Building Center, który uzyskał certyfikaty LEED (Platinum), WELL Building Standard (Silver), jest w trakcie certyfikacji Planet Friendly (Loving). Kreator showroomu Save The Planet Experience Center w CH Posnania, nagrodzonego w 2021 r. w konkursie Rethinking The Future Global Architecture & Design. Założyciel fundacji Save The Planet. Właściciel poznańskiej restauracji La Planete Food &Wine.

Absolwent Wydziału Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz studiów Management na Harvard Ican Institute.

Partner w dziale Doradztwa Podatkowego oraz Lider Deloitte Private w Polsce

Partner w katowickim biurze Deloitte. Doktor nauk prawnych, licencjonowany doradca podatkowy.

Krzysztof specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem dochodowym od osób prawnych, doradztwem na rzecz korporacji międzynarodowych, firm prywatnych oraz doradztwem transakcyjnym.

Krzysztof doradzał przy największych projektach restrukturyzacyjnych oraz fuzjach i przejęciach. Z powodzeniem reprezentował klientów przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Partner Associate w dziale Doradztwa Podatkowego w Deloitte South (biura w Katowicach i Krakowie), licencjonowany doradca podatkowy z 16-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się głównie w zagadnieniach z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych, w tym w projektach związanych z doradztwem transakcyjnym oraz podatkowymi aspektami przekształceń podmiotów prawnych. Obecnie zajmuje się doradztwem dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw (SME), w tym spółek rodzinnych. Michał posiada duże doświadczenie w reprezentowaniu klientów w sprawach spornych z władzami skarbowymi. Jest również liderem zespołu MDR (raportowanie schematów podatkowych) w regionie południowym.

Bartłomiej jest ekspertem w zakresie prawa spółek oraz międzynarodowego prawa podatkowego, posiada bogate doświadczenie w zakresie przejęć i fuzji a także wspiera Klientów w wejściu na nowe rynki i rozszerzaniu biznesu na skalę międzynarodową. Licencjonowany doradca podatkowy. Posiada również szerokie doświadczenie w realizowaniu projektów międzynarodowych we współpracy z globalnymi zespołami Deloitte. Ponadto Bartłomiej wspiera Klientów w rozwoju biznesu z wykorzystaniem systemu zachęt podatkowych, dofinansowań oraz ulg z dziedzin B+R.
Bogate doświadczenie z zakresu przejęć i fuzji (zarówno po stronie sprzedającego, jak i kupującego) sprawia, że Bartłomiej wraz z zespołem oferuje wysokiej jakości usługi zapewniając trafne przeprowadzanie procesu zmian, a także utworzenie bądź zrestrukturyzowanie istniejących holdingów oraz struktur finansowych.
Bartłomiej wspiera również Klientów w zakresie wprowadzenia dyrektywy ATAD, konwencji MLI, MDR oraz innych działań w ramach projektu BEPS, które mogą stanowić dla międzynarodowych korporacji duże wyzwanie z punktu widzenia zgodności oraz efektywności podatkowej.

Z kancelarią SK&S współpracuje od 1998 roku, a od 2007 roku jest partnerem. Specjalizuje się w prawie podatkowym, celnym i dewizowym. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie międzynarodowego prawa podatkowego. Reprezentuje klientów w sprawach podatkowych i celnych przed organami podatkowymi, celnymi oraz sądami administracyjnymi. Doradza także w kwestiach podatkowych przy projektach restrukturyzacyjnych oraz konsolidacyjnych. Jest członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Podatkowego (IFA), członkiem Association Europénne d’Etudes Juridiques et Fiscales (AEEJF). Działa także w organizacji Union Internationale des Avocats (UIA) w Tax Law Commission.

Z kancelarią SK&S współpracuje od 1995 roku, a od 2002 roku jest partnerem. Specjalizuje się w doradztwie korporacyjnym, fuzjach i przejęciach, projektach restrukturyzacyjnych oraz sporach korporacyjnych. Doradza także przy transakcjach handlowych oraz kredytowych. Wspomaga klientów w negocjowaniu umów joint venture, akcjonariuszy, inwestycyjnych i w projektach venture capital. Zajmuje się także kwestiami sukcesji i jej planowania i implementacji w firmach rodzinnych.

Z SK&S jest związana od 2018 roku. Specjalizuje się w prawie podatkowym oraz prawie spółek. Uczestniczy między innymi w projektach reorganizacyjnych grup kapitałowych, transakcjach M&A, postępowaniach podatkowych oraz w bieżącym doradztwie podatkowym. Przed dołączeniem do SK&S zdobywała doświadczenie m.in. w kancelarii prawnej stowarzyszonej z jedną z firm tzw. „Wielkiej Czwórki”, gdzie zajmowała się m.in. bieżącym doradztwem korporacyjnym, sporządzaniem opinii prawnych z zakresu prawa spółek oraz projektami związanymi z wdrażaniem w spółkach struktur wynagrodzeń opartych o tzw. „koszty autorskie”.

Doradca podatkowy o szerokim doświadczeniu w kompleksowej obsłudze podatkowej klientów z różnych sektorów, w sprawach związanych z reorganizacjami, fuzjami, przejęciami, wyborem efektywnej struktury prowadzenia działalności i realizacji inwestycji. Doradzała w wielu procesach restrukturyzacyjnych, prywatyzacjach oraz połączeniach. Posiada duże doświadczenie w zakresie doradztwa podmiotom z zarówno z sektora Private Equity, jak i inwestorów branżowych.

Joanna jest licencjonowanym doradcą podatkowym z ponad 20-letnim doświadczeniem. Wielokrotnie wyróżniana w rankingach doradców i firm doradztwa podatkowego Rzeczpospolitej oraz Dziennika Gazety Prawnej.

Doradza wielu prywatnym inwestorom, przedsiębiorcom i ich rodzinom w zakresie reorganizacji i rozwoju ich działalności, przeprowadzaniu procesów sukcesyjnych, ochrony majątku prywatnego, raportowania aktywów zagranicznych, zakładaniu fundacji oraz zmiany rezydencji podatkowej.

Jest współautorką publikacji „Narodziny Firmy Rodzinnej” oraz wielu innych publikacji w tym zakresie.

Ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w doradztwie z zakresu prawa handlowego. Doradza w szczególności w transakcjach fuzji i przejęć (M&A), jak również w przedsięwzięciach typu joint venture. Kompleksowo wspiera klientów w zakresie zagadnień restrukturyzacyjnych oraz reorganizacyjnych. Ma wieloletnią praktykę w zakładaniu, przekształcaniu, łączeniu, podziałach oraz likwidacji przedsiębiorstw.

Równolegle specjalizuje się w doradztwie sukcesyjnym oraz wsparciu prawnym w budowaniu ładu korporacyjnego dla firm rodzinnych. Wspiera klientów w planowaniu sukcesji majątkowej i biznesowej, a także w zakresie tworzenia optymalnych struktur zapewniających bezpieczeństwo sukcesji majątkowej, również z wykorzystaniem fundacji prywatnych. Jest między innymi współautorem publikacji „Narodziny Firmy Rodzinnej” oraz szeregu innych publikacji prasowych w tym zakresie.

Przedsiębiorca w drugim pokoleniu. Od 2004 zaangażowana w działalność rodzinnej firmy. Fundatorka Fundacji Stajnia, dyrektor operacyjna organizacji. Jest odpowiedzialna za program rewitalizacji, w tym budowania międzynarodowej społeczności Kompleksu Pałacowo-Parkowego w Siemianowicach Śląskich. Współzałożycielka nieformalnej grupy ekspertów ds. rewitalizacji, współautorka programu edukacyjnego „Akademia Liderów Społecznych” i programu merytorycznego laboratorium rewitalizacji „ReviLAB”. Jest autorką i liderem merytorycznym międzynarodowej konferencji i warsztatów service design sprint „Co-design your P(a)lace. Aktualnie wdraża i koordynuje prace nad międzynarodowym projektem „Co-design your place”. Ekspertka w prestiżowym programie menadżerskim dla sukcesorów – Akademia Sukcesora.

Ekspert ds. zarządzania Firmami Rodzinnymi, specjalizuje się w zarządzaniu zmianą w organizacji przedsiębiorstw, Doradca Sukcesyjny.

Z zamiłowania i wykształcenia Manager o wielu kompetencjach związanych z wieloaspektowym zarządzeniem przedsiębiorstwem. Pasjonat rozwoju przedsiębiorstw i praktyk z wieloletnim doświadczeniem w holistycznym podejściu do rozwoju Firm Rodzinnych. Od 30 lat zawodowo specjalizuje się w zarządzaniu Firmami Rodzinnymi działając także w około korporacyjnym środowisku biznesowym. Jest ekspertem i audytorem wiodącym systemów zarządzania specjalizującym się w analizie, opracowaniu i wdrażaniu strategii rozwoju biznesu oraz przepływie procesów w organizacji i zarządzaniu zasobami ludzkimi (HR). W swojej karierze zawodowej z sukcesem realizował projekty sukcesji Firm Rodzinnych oraz sukcesji pracowniczej. Doradca z zakresu analiz i doradztwa strategicznego, łączenia i przeprowadzania zmian organizacyjnych w firmach oraz zarządzania nimi, płynnie łączący obszary biznesu, prawa, ksiąg, podatków i sprzedaży oraz rozwiązań IT i cyfryzacji przedsiębiorstw. Opracowywał i przeprowadzał projekty rozwijające kompetencje pracowników w powiązaniu ze strategią biznesową firmy w przedsiębiorstwach z branży handlowo-usługowej, automotive, deweloperskiej oraz transportu i logistyki. Jest doradcą sukcesyjnym, trenerem, mentorem i coachem zarówno dla nestorów, jak i sukcesorów oraz kadry pracowniczej średnich i dużych Firm Rodzinnych. Mediator i negocjator skuteczny w rozwiązywaniu sporów.

Psycholog. Trener umiejętności psychospołecznych i biznesu. Coach. Terapeuta praktyk, Superwizor treningu psychologicznego oraz trener kompetencji psychospołecznych- rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego; trener biznesu, coach, certyfikowany terapeuta – praktyk Neurolingwistycznego Programowania (The American Society of NLP Bandler & Associates), Członek Rady Trenerów PTP. Posiada European Certificate in Psychology-akceptacja European Federation of Psychologists Associations ( EFPA).

Certyfikowana specjalistka interwencji dla osób będących w kryzysie psychologicznym. Posiada certyfikat w obszarze terapii poznawczo- behawioralnej,

Całkowity staż pracy w zawodzie psychologa – ponad 40 lat. Posiada 30 –letnie doświadczenie zarządzania specjalistyczną, innowacyjną firmą dla rodzin w sytuacjach trudnych. Prowadzi działalność szkoleniową z obszarów rozwoju osobistego oraz obszarów związanych z zarządzaniem – od lat 26. Posiada 15 letnie doświadczenie eksperckie w projektach dedykowanych firmom rodzinnym, m.in. „Firmy Rodzinne 1” ; „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”; „Firmy Rodzinne 2 .

PARTNER MERYTORYCZNY
PARTNER TEMATYCZNY
PATRON MEDIALNY
Konferencja – Festiwal Rodzin Biznesowych – 14 PAŹDZIERNIKA 2024
Fabryka Norblina
Mądry wspólny czas, ważne pytania, prawdziwe historie i najdoskonalsze lekcje życia, które wybrzmią już nadchodzącej wiosny - w nowej formule: tym razem do międzygeneracyjnego spotkania zapraszamy całe rodziny biznesowe, które w otoczeniu natury i życzliwej społeczności Family Business pragną rozwijać się i odkrywać swoją prawdę, swoją moc, swoje korzenie. Bo czy jest coś piękniejszego niż pokolenia uczące się od siebie wzajemnie, jak żyć inaczej? Czy jest lepszy sposób na pokazanie młodszym pokoleniom - sukcesorom, jak uczyć się, niż pozwolić im obserwować, jak nestorzy uczą się od nich?
Prelegenci

Doradca ds. strategii i sukcesji w firmach rodzinnych. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym oraz strategiach rozwoju dla przedsiębiorstw, jak również w strategiach sukcesyjnych oraz coachingu. Założyciel i prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego – centrum usług dla rodzin biznesowych i firm rodzinnych.

Lider Merytoryczny oraz Ekspert ds. Metodologii Wsparcia Procesu Sukcesji we współfinansowanym ze środków unijnych projekcie „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”.

Członek Międzynarodowej Sieci Doradców Strategicznych z siedzibą w Berlinie. Akredytowany partner PARP. Członek Stowarzyszenia Inicjatywa Firm Rodzinnych (numer członkowski 77). Szkoleniowiec i doradca w projekcie Firmy Rodzinne oraz Firmy Rodzinne 2 realizowanym przez Inicjatywę Firm Rodzinnych oraz PARP, trener i doradca projektów Planowanie Strategiczne oraz Instrument Szybkiego Reagowania na zlecenie WYG Consulting, trener programu sukcesyjnego Business Transfer Programme, trener i doradca w projekcie Moje Apteki – Misja i Biznes. Członek International Family Enterprise Research Academy IFERA.

Mówca biznesowy, doradca, mentor. Absolwent Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, radca prawny. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi organizacjami biznesowymi. Były Prezes Zarządu Skanska w Polsce, Prezes Zarządu Skanska Czechy i Słowacja, jako pierwszy i jedyny Polak V-ce Prezes Zarządu Światowego Skanska z siedzibą w Sztokholmie – jednej z największych Firm budowlano-deweloperskich na Świecie. Rok 2016 zakończenie kariery zawodowej. Aktualnie – Przewodniczący Rady Nadzorczej Ośrodka Profilaktykii Epidemiologii Nowotworów w Poznaniu, członek Rady Nadzorczej Duda Cars Mercedes Benz, członek Consilium przy Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego, Przewodniczący Rady Programowej Instytutu Lingwistyki Stosowanej PWSZ w Lesznie, wykładowca MBA, członek Rady Instytutu Humanites w Warszawie.

Finansista z wykształcenia, wieloletni praktyk controllingu i manager. Przez prawie 25 lat związany z największym prywatnym pracodawcą w Poznaniu i Wielkopolsce, Firmą Volkswagen Poznań sp. z o.o., w tym przez 8 lat w funkcji członka zarządu ds. finansowych, organizacji i IT (ponad 10 tys. pracowników, 12 mld zł inwestycji od 1993 roku, 18 mld zł obrotu rocznie). Lider wielu innowacyjnych projektów w zakresie przyszłościowych rozwiązań mobilności oraz nowych metod pracy dających satysfakcję pracownikom i wysoce efektywne rozwiązania organizacji. Zwolennik łączenia tradycyjnych rozwiązań organizacyjnych z kreatywnością design thinking, sprawnością metod zwinnych, czy skutecznością scruma poza IT. Mentor talentów, coach dla przyszłych managerów. Mentor finansowy w indywidualnym programie akceleracyjnym dedykowanym polskim startupom technologicznym. Ekspert Instytutu Biznesu Rodzinnego, doradca Biznesu.

Zarejestruj swoją obecność na wydarzeniu

Dane do faktury:

Wybierz, ile osób chcesz zgłosić:

Liczba dorosłych i młodzieży w wieku powyżej 15 lat:Cena za osobę: PLN netto

Dorosły #1:

Liczba dzieci w wieku 5-10:Cena za osobę: PLN netto

Brak możliwości zarejestrowania dziecka i młodzieży na 10 dni przed wydarzeniem

Dziecko #1:

Liczba młodzieży w wieku 11-15:Cena za osobę: PLN netto

Brak możliwości zarejestrowania dziecka i młodzieży na 10 dni przed wydarzeniem

Młodzież #1:

Potrzebuję noclegu z piątku na sobotę (w cenie):

Pozostałe informacje:

Po weryfikacji otrzymasz pro formę z obniżoną kwotą
* - pola obowiązkowe
Chcesz poznać szczegóły wypełnij poniższy formularz lub zadzwoń do nas +48 732 777 135